Wednesday, May 16, 2012

Ini jihadku!

Bismillah Wal Hamdulillah. Syukur kepada Allah, salam dan selawat buat Rasulullah, murabbi ummat yang terhebat, salam perjuangan buat penjulang kalimah tauhid di mana sahaja kalian berada. Semoga dalam perlindunganNYA sentiasa. (",)

Banyak peristiwa dunia yang terakam indah di negara bertuah ini. Indah setelah dinilai ianya sebagai ibtila' yang wajib dilalui oleh pencinta kebenaran. Tarbiyah dari Allah untuk pihak yang benar dalam menghadapi lawan yang sentiasa meletakkan islam di belakang. Walaupun perit untuk ditelan, tetapi sedikit sebanyak ia menjadi ubat untuk memujuk hati, bahawa sesungguhnya seluruh dunia menyaksikan kezaliman itu! Ya, kezaliman!

Tahniah Polis Raja Di Malaysia!
Kalian yang terlibat dengan kezaliman, silalah jawab di hadapan Allah nanti!
Pengalaman manis yang pernah dilalui, menjadi kenangan yang bakal diwarisi oleh generasiku selepas ini. Mujahid dan mujahidah yang hebat akan lahir dari seorang ibu yang hebat! Dan ayah yang hebat juga! :) Hebat bukan bererti menjadi kegilaan sang pemuda, ataupun memiliki segalanya yang membawa dirinya ke lembah hina. Akan tetapi, kehebatan yang sebenar adalah kesungguhan untk membuktikan kecintaannya kepada Allah dalam segenap aspek kehidupan. Jiwa yang sentiasa ingin mempersembahkan yang terbaik kepada Allah, tanpa mengharapkan pujian atau perhatian makhluk Tuhan sekalian Alam. Semoga kitalah hambaNYA yang terpilih di sisi Allah..

Mansuhkan ISA, menjadi demostrasi pertama yang disertai. Bersama teman seperjuangan, seiring berjalan menuju ke destinasi yang disasarkan. Kenangan yang menjadi titik-tolak agar saya terus kuat untuk meneruskan perjuangan. Situasi yang menyedarkan saya, bahawa kita semua rakyat Malaysia saling memerlukan. Permulaan untuk saya menyedari tentang hakikat perjuangan yang penuh dengan mehnah dan tribulasi. Saya tidak akan serik walaupun ditahan selama seminggu di wad Hospital Kuala Kubu Bharu setelah pulang dari medan juang itu. Sekali-sekala rasa sakit.. =) Rasulullah dulu berjuang sampai patah gigi, luka sana sini, takkan yang sikit macam ni dah nak berhenti.. Kan, kan?

Bersih 2.0. =) Allah2.. Rasa masih belum mampu percaya bahawa saya turut bersama-sama mereka sewaktu itu. Himpunan aman itu berlangsung pada hari Sabtu, manakala pada hari Isnin pula saya akan menghadapi imtihan Hifzul Quran Syafawi akhir, 30juzu'. Alhamdulillah, setelah menimbang tara tentang persiapan dan segala kemungkinan yang akan mendatang, tawakkal kepada Allah saya mulakan langkah. Alhamdulillah, saya selamat pergi dan selamat kembali. Penangan gas pemedih mata dan air 'berkat' water canon masih bersisa dan berbekas di hati! Allah menjadi saksi bahawa rakyat sudah mula bangkit. Bangkitkan jihad! Alhamdulillah, dengan pertolongan dari Allah, saya dapat menjawab semua soalan yang diajukan oleh mumtahin dengan baik. Syukur Ya Rabb. Benarlah firmanMU dalam surah Muhammad ayat 7. "Jika kamu menolong agama Allah, nescaya Allah akan mendatangkan pertolonganNYA kepadamu dan mengukuhkan kedudukanmu."
Yakinlah wahai pejuang!
Sape tahu yang mane satu saya? :)
Bersih 3.0 menjanjikan saya tidak berkesempatan untuk menghadirkan jasad saya di Dataran Merdeka. Akan tetapi, seperti bait indah yang telah dituturkan oleh Syeikh Mustafa Masyur, saya percaya bahawa seorang pejuang itu akan turut membawa hati teman-teman seperjuangannya. Saya berada bersama-sama teman saya yang berpeluang 'mengubah kemungkaran dengan hati'. InsyaAllah, saya berada di dalam hati mereka. =)

Saya bersama kalian. Semoga Allah mengurniakan kita kekuatan untuk menghadapi gelora fitnah dan kejahatan yang telah direncanakan sempena PRU ke-13 nanti. Siiru 'ala barakatillah.. =)



Catatan Hamba Allah,
Yang sedang merindui jalan juang itu..
16Mei, teratak kasih ayahbonda.

No comments:

Post a Comment