Saturday, May 12, 2012

Bila Ianya Hadir..

Bismillah, Walhamdulillah..
Syukur kepada Allah,Tuhan sekalian alam atas daya dan upaya yang dikurniakan. Salam dan selawat buat Junjungan yang sentiasa dirindui, Rasulullah pembawa rahmat buat sekalian alam. Salam perjuangan buat seluruh pejuang-pejuang Islam yang tidak kenal erti penat lelah dan tidak pernah rebah walaupun lemah. Terima kasih kepada teman-teman yang masih setia menziarahi blog ini. =)

Bila ianya hadir.
Kehadirannya tidak diundang bahkan kadang-kadang tidak pernah mendapat seruan.
Hadir sebagai sebuah kesaksian bahawa diri ini seorang manusia yang normal.
Normal kerana masih berfungsi fitrah yang sepatutnya.
Alhamdulillah...

Fitrah seorang wanita, bahkan juga kepada seorang lelaki. Merasakan sunyi tanpa pasangan di sisi. Akan tetapi, selagi masanya belum tiba, perasaan ini memerlukan semangat yang kental untuk bermujahadah menjaga kehormatan diri. Bukan kerana malu dan takut kepada manusia, tetapi malu kepada Allah Yang Maha Berkuasa.

Yakinlah pahlawanku.. Percayalah serikandiku..
Bila tiba masa yang tepat dalam aturan dan perancangan Allah, kalian akan mengetahui siapakah gerangan pasangan yang telah lama tercatat namanya di Luh Mahfuz. Menantilah dengan penuh kesabaran. Pertemuan itu pasti akan berlangsung diiringi dengan air mata kegembiraan penuh kesyukuran. InsyaAllah.. =)
Saat ini pasti tiba..

Ciptalah impian kasih yang penuh dengan kesenian.. Penuh keberkatan.. Tanpa dicemari dengan dosa, noda dan debu kotoran bahkan sampah di jalanan. Semoga rumahtangga yang terbina menjadi sebuah medan pemangkin untuk setia mara dan bersemangat untuk terus berjuang..

Seandainya teman-teman kalian telah berpunya, jangan merasakan bahawa diri kita tidak ada yang hendak. Tetapi, optimislah dengan perancangan Allah. Allah masih memberi ruang kepada kita untuk memperbaiki hubungan cinta kita dengan DIA.. Allah pencipta kita, maka memang layak Allah yang paling mengenali segala perkara yang terbaik untuk kita.
Andai tidak di dunia, mudah-mudahan di syurga.. :)


: Cacatan ini istimewa buat pejuang dan pencinta Islam yang masih samar-samar 'mencari'.. Carilah, insyaAllah kalian akan bertemu dengan apa yang dikehendaki.. Usah bertangguh-tangguh dalam melaksanakan perkara yang baik. Nusrah Allah pasti akan bersama seandainya kita meletakkan redha Allah sebagai matlamatnya. Semoga akan terus utuh memegang prinsip. Prinsip untuk menjaga kehormatan diri dan hati.. Seandainya kalian bercita-cita mahu menjadi seorang Ulama' Haraki, jangan biarkan diri kalian berada dalam tempoh pertunangan yang lama dan terisi dengan perkara noda walau secebis cuma. Tetapi, andai Ulama' Hadhari matlamatnya, silakanlah..

Ya Allah.. peliharalah cintaku.. Peliharalah hatiku.. Peliharalah jua cinta hatiku..
Insan dhaif,
ilmi alfauzanie
teratak bahagia, Dungun..
12 May 2012, 12.10am

3 comments:

  1. ..cinta lillahitaala..pasti diiring keberkatan dan keredhaannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Jai.. :) Jazakillah atas ziarah ini..
      InsyaAllah, cinta kerana Allah pasti menatijahkan sesuatu yang indah.. =)
      Doakan ilmi ea akak.. :)

      Delete
    2. insyaALLAH, seiring dengan doa akan hadir JODOH yang memBAHAGIAkan...

      Delete